Pāriet uz galveno saturu

Par to kā mēs kariņu spēlējām.


Emīla vārda dienas svinēšanas programmā tika iekļauts peintbols ( angļu paintball).
 Biju dzirdējis, bet nekad nebiju spēlējis. Tāpēc bija interesanti piedalīties un uzzināt, kas tas ir. Enciklopēdija saka, ka tas ir populārs  militarizētais sporta veids. Tulkojumā paintball nozīmē krāsojošās bumbiņas.  Tiešām peintbolā lieto bumbiņas ar kurām šauj pa pretinieku. Bumbiņām ir želatīna apvalks, kuram iekšā ir glikola -ūdens maisījums ar krāsvielu.  Lodēm  trāpot mērķi, tās saplīst un iekrāso trāpijuma vietu. Apaļās bumbiņas līdzīgi īstajām patronām pēc lieluma iedalās pēc kalibriem. Paintball lieto 0.62 līdz 0,71 kalibra lodes, tas nozīmē, ka lodes diametrs ir no 15 līdz 18 mm. Lodes tiek izšautas no speciālām pneimatiskām šautenēm.

Šautenes nodrošina lodes lidojuma ātrumu no 360 līdz 460 kilometriem stundā, kas atbilst laba ātrvilciena ātrumam. Lodes lidojuma mērķētais  attālums aptuveni  50 metri, bet lode lido līdz 100 metriem. Īstās šautenes lode ir mazāka un lido 8 reizes ātrāk un cauršauj cilvēku. Peintbola lode var radīt tikai zilumu, kuru cīnītājiem bija pietiekoši daudz. Tiek apgalvots, ka paintball ir maz traumatisks sporta veids. Laikam jau tā ir, jo mūsu vada karavīri, kuri bija 8-10 gadus veci,  gandrīz neraudāja. Bet brīžiem bija nobijušies gan.
Es muļķīgi biju iedomājies, ka mani nošaus un es atstāšu spēli. Bet nekā nebija. Tevi var nošaut kaut simts reizes. Ja tev trāpa galvā, vai ķermenī, tad Tu esi beigts. Tādā gadījumā  vajag nokrist ceļos, iepakot šauteni, pacelt roku, divas reizes nokliegties beigts, un ar paceltu roku iet uz slimnīcu. Gājienā uz slimnīcu pa tevi nedrīkst šaut No slimnīcas katrās apaļās divās minūtēs iet laukā atdzimušie krievi, nākošajās divās  vācieši. Tikai dažas minūtes un Tu atkal esi kaujā. Un cīņa turpinās.
Spēles scenāriji ir ļoti daudzveidīgi. Scenārijs atkarīgs arī no poligona tipa. Mūsu cīņas poligonā bija gan pilsēta ar daudzstāvu mājām, gan mežs. Parasti komandas pirms spēles  ieņem pozīcijas  pretējās pusēs. Kad tiek dots starts, tad armijas skriešus  cenšas ieņemt izdevīgas pozīcijas  mājas otrajos stāvos, apšaut pretiniekus un izpildīt kaut kādu noteiktu uzdevumu. Ar lepnumu ziņoju, ka mēs vācieši, šajā kaujā uzvarējām. Krieviem beidzās munīcija.

Tagad daži skati no kaujas.

Kara gaidās vācieši un krievi draudzīgi sarunājās.
Šie cīnītāji ir tikai 10 gadus veci. Peinbolam šie puikas vēl par mazu. Neskatoties uz to viņi cīnījās braši.
Mēs cīnīsimies drošsirdīgi.
Mazie cīnītāji kopā ar savu seržantu - mammu kaujai gatavi.
Šajā vietā es aiz pārskatīšanās nošāvu savējo.

Ja labi ieskatās, tad var redzēt manu ievainojumu galvā . Šajās kaujās es divas reizes tiku sašauts galvā. 
Mazie cīnītāji ir apjukuši, ko darīt, komandieris ir kritis.
Tagad visi sašautie un nogalinātie bariņā uz slimnīcu. 
Lai labāk izjustu peinbola azartu, paskatīsimies You Tube filmu.



Nu ko, vai es Jūs ieinteresēju? Šo baudu Jūs varat nopirkt par kādiem nieka 6-8 LVL. Vajag pamēģināt. Būs jauni iespaidi. Dzīve būs interesantāka. Zilumi nedēļas laikā pazūd.




Komentāri

  1. Man zilumu pietiek,bet izskatās ļoti dinamiski un puišeļiem īpaši aizraujoši.

    AtbildētDzēst
  2. mēs gan nolēmām, ka painbols nevis paintbols būtu atbilstošāks nosaukums ;)
    Ieva

    AtbildētDzēst
  3. Katrs zilums, kurš ir mans, man ir dārgs un puišeliem tiešām patika. Būtu jauki ka komentējot mazliet atsegtu savu personību, piemēram vārdu.

    AtbildētDzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

Trīs dienas Latgalē. 2018.gada jūlijs.

Ir lapu daudz, bet sakne tikai viena un manējā ir Latgalē. Laikam tāpēc   ik pēc laika atkal un atkal mani velk apmeklēt senču dzimtās vietas. Šī velme sevišķi pieaug ar vecumu. Runājot Valda Krāslavieša vārdiem: Kur sākas debesis? Kur beidzās sili? – Viss nu ir sakusis sudraba mirgā... Kur zili zied ezeri, zili zied lini, sērst jāju atmiņu palsajā zirgā.   Saplānoju šovasar 3 dienu turneju pa Latgali. Piektdienas pusdienlaikā segloju savu karieti, sēdināju iekšā   radus un draugus un devāmies ceļā. Ceļš no Jūrmalas vijas gar gleznaino Daugavas kreiso krastu uz Jēkabpili.

Sicīlijas pavasara iespaidu kadri.

Darba pienākumi noveda mani tālajā Sicīlijā. Lidojums ar airbaltic uz Romu un ar Alitalia uz Palermo. Kartē iezīmēts ceļojuma rajons. Septiņas stundas un mēs jau Palermo lidostā. Esmu jau otro reizi Sicīlijā, bet nekad neesmu bijis rietumos, Palermo rajonā. Izrādījās, ka mūsu  nodarbības notiks nevis Palermo, bet gan 130 km attālajā pilsētā Trapani. Trapani galējais punkts salas rietumos. Viesnīca Tirreno atrodas okeāna krastā. Pirmajās uzturēšanās dienās laiks ir nomācies un vējains. Ja uzvelk trīs segas, tad var naktī gulēt pie vaļēja loga un klausīties viļņu šalkas. To tad es arī darīju. 

Mans rudens dārzs, dzejā un fotogrāfijās.

Sen neesmu ko prātīgu uzrakstijis.Blogu, līdzīgi kā draudzību, vajag kopt, citādi visi draugi aizmirsīs  ceļu uz to.Bloga skaitītājs rāda  3800 lapas apmeklējumu. Tas savukārt rāda, ka kādi paris simt draugu varētu būt. Tas uzliek pienākuma nastu. Nav nemaz  viegli veidot materiālus blogam. Traucē dabiskais slinkums  un attaisnošanās tam ir laika trūkums. Man ir ieceres aprakstīt vasaras kultūras pasākumus, kurus esmu apmeklējis. Ta jau redzēs, vai kas sanāks. Dabā jūtams rudens un rudens jūtams Ināras koptajā dārzā. Lielākā daļa puķu ir jau noziedējušas. Man patīk puķes fotgrāfēt.. Tāpēc sakrājies neliels foto materiāls par rudens dārza puķēm. To tad es šeit arī nodemonstrēšu. Lai nebūtu garlaicīgi, pievienošu dzeju, galvenokārt Haiku formā. Divas no tām ir manas. Pārējās sadzejojuši zolīdi haiku meistari.  Pīlādžoga ir īsta rudens oga.Spilgta,sarkana un rūgta. Mūsu pielādzis aug pie žoga ielas malā un viņa ogas krīt uz asvalta. Ziedonis ir veltijis dzejoli pielādzim, liekas ka tieš